Přírodopis 7

Úkoly do 17/04/2020 - protože jsou velikonoce

ZMĚNA: Protože jsme si uvědomily, že jsou tento týden Velikonoční prázdniny, tak na splnění úkolů máte čas do 17.4. :). Užijte si Velikonoce, jak to jen půjde.


PL STAVBA ROSTLINY se správným řešením:

Oprava chyb v následujících PL:

2. TYPY LISTŮ: 1. laločnatý, 3. vstřícný

4. STAVBA KVĚTU: 3. semeník, 4. pestík, 7. prašník, 8. tyčinka

  • květ samičí a samčí je naopak

5. OSMISKĚRKA - KVĚT: Jeden z "živlů", který se podílí na opylení je VÍTR

Jinak se vše v následujících PL správně :), tak si to zkontrolujte.

7. - 8. vyučovací hodina: NAHOSEMENNÉ ROSTLINY, DŘEVINY

V těchto dvou hodinách se zaměříme na nahosemenné rostliny. Mezi ně patří například smrk a borovice.

Zjistíš, který jehličnan je pro tebe jedovatý. Dozvíš se, který jehličnan na podzim opadavá. Ale to už asi víš...

1) Prohlédni si prezentaci a poté se podívej na videa NAHOSEMENNÉ ROSTLINY a DRUHY JEHLIČNANŮ.

12. DŘEVINY jehličnaté.ppt

Videa: NAHOSEMENNÉ ROSTLINY (2 minuty) a DRUHY JEHLIČNANŮ (6 minut)

POZNÁVAČKA: Vyzkoušej se, kolik poznáš našich jehličnanů. Pusť si video od 1:30 min. do 3:40 min. a poté od 5:50 min. Poznej jehličnany číslo 1 - 6 a 11. Zapisuj si své odpovědi.

A teď se podívej pod video do komentářů a tam máš správné odpovědi. Nedívej se na ty odpovědi předem. Všechno vidím :). Tak co kolik jsi toho poznal?

Pokud chceš, můžeš si vyplnit zápis a nalepit do sešitu. Je to dobrovolné, záleží jenom na tobě.

13. NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.doc

2) Vyber si minimálně jeden z následujících dobrovolných úkolů. Vypracuj ho a pošli nám ho na email (trosova@zs-senov.cz, dostalova@zs-senov.cz, prasilova@zs-senov.cz). A pokud to půjde, tak si zajdi do přírody nebo na zahradu :). Jestli nemáš tiskárnu, tak úkol vypracuj na papír.

Můžeš vypracovat klidně více úkolů :). Samozřejmě, že tě velmi rády odměníme jedničkou.


ZPĚTNÁ VAZBA PRO NÁS:

Do emailu nám můžeš napsat:

1) Jestli tě úkoly z přírodopisu baví (klidně napiš, který tě bavil - nebavil)?

2) Vyhovuje ti toto samostudium nebo bys spíš chtěl mít hodiny ve škole s vyučujícím?

3) Máš pocit, že sis něco z těchto hodin zapamatoval?

4) Myslíš, že je toho v přírodopisu na 2 vyučovací hodiny (jeden týden) zadáváno hodně?

5) Jak často chodíš ven nebo do přírody?

Úkoly v přírodě, na zahradě:

  1. Měření výšky a obvodu stromu 2. Poznáváme stáří stromu 3. Jehličnany kolem nás

Klidně ti pošlu vyfocené letokruhy stromu, pokud nemáš v okolí pařez. trosova@zs-senov.cz
12. DOBROVOLNÝ - ÚKOL - Měření výšky a obvodu stromu.docx
12. DOBROVOLNÝ ÚKOL - Poznáváme stáří stromů.doc
Dobrovolný úkol - Poznáváme jehličnaté stromy v okolí.docx

4. Sbírka jehličnanů: Nasbírej větvičky, šišky jehličnatých stromů a udělej si sbírku s názvem. Vyfoť a pošli nám to. Pozor na tis, ten je jedovatý. Pro inspiraci se můžeš podívat na následující video (jeden žák si udělal minipřednášku se sbírkou, takhle to klidně taky může vypadat).

5. Vytvoř si svůj netradiční strom 6. Produkty a funkce lesa 7. Mrtvé dřevo

Tento úkol určitě ocení i paní učitelka z VV, tak ji pošli fotku.
12. Dobrovolný úkol - Vytvoř netradiční strom.doc
12.DOBROVOLNÝ ÚKOLY - PL Produkty a funkce lesa.pdf
DOBROVOLNÝ ÚKOL - PL - Mrtvé dřevo.pdf